Veelgestelde vragen

Hieronder hebben wij een lijst van veel voorkomende vragen voor u opgesteld. Staat uw vraag er niet bij? Aarzel dan niet om ons te bellen (0513 – 61 38 15) of een bericht te sturen via het contactformulier.

Ik zoek

Hoe kom ik aan een huurwoning van Woningstichting Weststellingwerf?

Huurwoningen die vrijkomen verschijnen elke week op deze website. U kunt rechtstreeks reageren op het aanbod via Mijn Thuis.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een urgentieverklaring?

Wij gaan terughoudend om met het verstrekken van urgenties bij woningtoewijzing.

Kan ik ook een woning van Woningstichting Weststellingwerf kopen?

Wij wijzen soms huurwoningen aan voor verkoop. U kunt zich aanmelden bij Makelaardij De Linde in Wolvega, telefoon: (0561) 616778.

Ik huur

Hoe kom ik aan een andere huurwoning van Woningstichting Weststellingwerf?

Huurwoningen die vrijkomen verschijnen op deze website. U kunt rechtstreeks reageren op het aanbod via Mijn Thuis.

Hoe vraag ik huurtoeslag aan?

Wij zijn aangewezen als toeslagendienstverlener. Voor vragen over de huurtoeslag kunt u terecht bij onze medewerkers van de afdeling Klanten en service, (0561) 61 38 15. Wijzigingen (in bijvoorbeeld gezinssamenstelling, inkomen, bankrekeningnummer) geeft u zelf door aan de Belastingdienst. Via de website www.toeslagen.nl kunt u uw eigen gegevens bekijken en wijzigen. Hiervoor heeft u een DigiD en uw burgerservicenummer nodig. U kunt ook wijzigingen telefonisch doorgeven via de belastingtelefoon, 0800-0543. Ook dan zal gevraagd worden naar uw burgerservicenummer.

Inkomenstoets 2020

Woningcorporaties zijn verplicht om het inkomen van huurders te toetsen bij een nieuwe verhuring. 

U kunt in het volgende document lezen hoe u in aanmerking komt voor een woning:
Download Inkomenstoets 2020 (PDF).