Waarover kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht indienen die betrekking heeft op het handelen of nalaten van de woningstichting, een van onze medewerkers of een door ons ingeschakelde derde.
Wie kan een klacht indienen?
Huurders, legale medehuurders, ex-huurders en ingeschreven woningzoekenden kunnen een klacht indienen. Ook een bewonerscollectief, anders dan de overkoepelende huurdersorganisatie, kan een klacht indienen.
Wanneer wordt de klacht niet behandeld?
De klachtencommissie neemt een klacht die ergens anders al is voorgelegd (bijvoorbeeld aan de rechter of de Huurcommissie) niet in behandeling – (niet-ontvankelijk verklaren). Ook de volgende klachten worden niet in behandeling genomen:
- Klachten die betrekking hebben op de huurprijs en/of de servicekosten. Daarvoor zijn de Huurcommissie en de kantonrechter de bevoegde instanties.
- Klachten die al eerder zijn behandeld door de commissie. Dat is alleen anders als zich nadien nieuwe feiten en/of omstandigheden hebben voorgedaan.
- Klachten die betrekking hebben op de handhaving en uitvoering van door de overheid aan de woningcorporatie opgelegde besluiten.
- Klachten die anoniem of discriminerend van aard zijn.
Tot slot is altijd een eis dat de klager belang heeft bij zijn klacht. Is van dat belang geen sprake (meer) dan neemt de commissie de klacht ook niet in behandeling.