Betalingsproblemen

Als u de huur niet vóór de eerste van de maand heeft betaald, sturen wij u een herinnering. Als u dan nog niet betaalt, sturen wij een aanmaning en brengen wij administratiekosten in rekening. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op als u problemen heeft met het tijdig betalen van uw huur (afdeling klanten en service, telefoon 0561 – 61 38 15). Wij proberen dan samen met u een oplossing te vinden, bijvoorbeeld in de vorm van een (kosteloze) betalingsregeling.

Problemen met betalen

Heeft u afspraken gemaakt over de huurbetaling of heeft u een betalingsregeling getroffen en komt u uw afspraken niet na, dan geven wij de vordering uit handen. Dit kan betekenen dat u bezoek krijgt van een deurwaarder. In het uiterste geval schakelen wij de Kantonrechter in om het huurcontract te ontbinden. U moet dan de woning verlaten. De kosten van deze procedure komen voor uw rekening.

Instanties op het gebied van schuldhulpverlening:

  • Gemeente Weststellingwerf (werk en inkomen), telefoon: (0561) 69 12 34
  • Maatschappelijk Werk Fryslân, telefoon: (0561) 61 40 80
  • Kredietbank Nederland, telefoon: 088 – 62 62 777

Inkomenstoets 2020

Woningcorporaties zijn verplicht om het inkomen van huurders te toetsen bij een nieuwe verhuring. 

U kunt in het volgende document lezen hoe u in aanmerking komt voor een woning:
Download Inkomenstoets 2020 (PDF).