Ik heb een huis

U huurt een woning van Woningstichting Weststellingwerf. Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Elke dag opnieuw. Zodat u goed kunt wonen (waarbij 'goed wonen' meer is dan het hebben van een goede woning).

Actueel  

Er zijn geen actuele nieuwsberichten.
Klik hier om naar het nieuwsarchief te gaan.

Betalingsproblemen

Als u de huur niet vóór de eerste van de maand heeft betaald, sturen wij u een herinnering. Als u dan nog niet betaalt, sturen wij een aanmaning en brengen wij administratiekosten in rekening. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op als u problemen heeft met het tijdig betalen van uw huur (afdeling Klanten en service, telefoon 0561 - 61 38 15). Wij proberen dan samen met u een oplossing te vinden, bijvoorbeeld in de vorm van een (kosteloze) betalingsregeling.

Heeft u afspraken gemaakt over de huurbetaling of heeft u een betalingsregeling getroffen en komt u uw afspraken niet na, dan geven wij de vordering uit handen. Dit kan betekenen dat u bezoek krijgt van een deurwaarder. In het uiterste geval schakelen wij de Kantonrechter in om het huurcontract te ontbinden. U moet dan de woning verlaten. De kosten van deze procedure komen voor uw rekening.

Instanties op het gebied van schuldhulpverlening:

  • Gemeente Weststellingwerf (werk en inkomen), telefoon: (0561) 69 12 34
  • Maatschappelijk Werk Fryslân, telefoon: (0561) 61 40 80
  • Kredietbank Nederland, telefoon: 088 - 62 62 777