Ik heb een huis

U huurt een woning van Woningstichting Weststellingwerf. Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Elke dag opnieuw. Zodat u goed kunt wonen (waarbij 'goed wonen' meer is dan het hebben van een goede woning).

Actueel Bouw ‘Nul-op-de-meter’ huurwoningen Wolvega

We zijn in januari 2019 gestart met de bouw van 30 nieuwe huurwoningen. Het gaat om woningen in de Willem Lodewijkstraat, de Johan...
lees verder

Betalingsproblemen

Als u de huur niet vóór de eerste van de maand heeft betaald, sturen wij u een herinnering. Als u dan nog niet betaalt, sturen wij een aanmaning en brengen wij administratiekosten in rekening. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op als u problemen heeft met het tijdig betalen van uw huur (afdeling Klanten en service, telefoon 0561 - 61 38 15). Wij proberen dan samen met u een oplossing te vinden, bijvoorbeeld in de vorm van een (kosteloze) betalingsregeling.

Heeft u afspraken gemaakt over de huurbetaling of heeft u een betalingsregeling getroffen en komt u uw afspraken niet na, dan geven wij de vordering uit handen. Dit kan betekenen dat u bezoek krijgt van een deurwaarder. In het uiterste geval schakelen wij de Kantonrechter in om het huurcontract te ontbinden. U moet dan de woning verlaten. De kosten van deze procedure komen voor uw rekening.

Instanties op het gebied van schuldhulpverlening:

  • Gemeente Weststellingwerf (werk en inkomen), telefoon: (0561) 69 12 34
  • Maatschappelijk Werk Fryslân, telefoon: (0561) 61 40 80
  • Kredietbank Nederland, telefoon: 088 - 62 62 777